Workshop Leo van Doeselaar

De Andriessen/De Klerk Stichting organiseert op 17 en 18 mei 2019 een tweedaagse workshop in de Haarlemse St. Josephkerk. De bekende organist Leo van Doeselaar zal dan lesgeven over een aantal door hem geselecteerde orgelwerken van Hendrik Andriessen en Albert de Klerk. Deze gratis workshop is bedoeld voor conservatoriumstudenten orgel en net afgestudeerde organisten. Toehoorders zijn welkom tegen een kleine vergoeding.

Inhoud workshop

Tijdens het Andriessen/De Klerk Festival 2017 verzorgde Leo van Doeselaar – zelf een oud-leerling van Albert de Klerk – al een workshop over de orgelwerken van Andriessen en De Klerk. De reacties waren zo positief, dat studenten en net afgestudeerde organisten opnieuw de unieke kans krijgen om kennis te maken met dit bijzondere repertoire. Van Andriessen zijn geselecteerd de Sinfonia (compleet) en de nummers 2 en 3 uit de Quattro Studi. Van Albert de Klerk behandelt Leo van Doeselaar Vexilla regis, Toccata en Passacaglia uit de Tien Orgelwerken, het Ricercare en ‘Dic nobis Maria’ (meditatie 1) uit de Tres Meditationes Sacrae.

Plaats en data

De workshop vindt plaats in de Haarlemse St. Josepherk, de kerk waaraan Andriessen en De Klerk zelf verbonden zijn geweest. In de ochtend vinden de lessen van Leo van Doeselaar plaats van 10.00 tot ongeveer 14.00 uur. ’s Middags krijgen de actieve deelnemers de gelegenheid om op het Adema-orgel te studeren. De twee workshopdagen worden op zondagmiddag 19 mei afgesloten met een openbaar concert in de St. Josephkerk. De deelnemers zullen daarbij het resultaat aan het publiek laten horen. Dit concert is gratis toegankelijk.

Aanmelden

Conservatoriumstudenten en net afgestudeerde organisten kunnen zich als actieve deelnemers aanmelden bij de Andriessen/De Klerk Stichting. Toehoorders kunnen de workshop bijwonen tegen een vergoeding van 15 euro per ochtend en 25 euro voor beide ochtenden (beperkt aantal plaatsen).

U kunt zich per mail aanmelden als actieve deelnemer of als toehoorder. Vermeld duidelijk waar uw belangstelling naar uitgaat:

Een initiatief van:
Andriessen/De Klerk Stichting
Franz Schubertlaan 1
2102 EJ Heemstede
adkstichting@gmail.com

Ontvang onze Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van alle informatie en wetenswaardigheden over de Andriessen/De Klerk Stichting. Inschrijven nieuwsbrief >>